ENERGIMED

ENERGIMED

dijous, 18 de juny de 2015

Petits consells per l' estiu que comença




Avui, des d’ aquest blog us vull donar alguns petits consells per l’ estiu.

Segons la Medicina Xinesa l’estiu és l’ època del element foc i per tant l’ època amb més energia Yang.  Això vol dir que tenim més calor, que suem més (i sovint orinem menys), que tenim més tendència a l’ alegria i al moviment però també a la inquietud, l’ insomni, el cansament i també d’ altres problemes relacionats amb l’ excés de Yang i per tant tendència a la sequedat.

Sovint la calor de l’ estiu es combina amb humitat, especialment a les nostres latituds i això pot portar problemes relacionats amb la humitat-calor.
 
La calor la podem compensar amb hàbits refrescants com pot ser descansar a migdia, especialment si a la nit ens ha costat dormir, o vigilar que el sol i la calor no malmetin els nostres líquids interns procurant no encarar-los sense protecció i hidratant-nos bé.

Però a més, a l’ hora de menjar també hi podem col·laborar consumint :
 
  •  Més vegetals,  com germinats , cogombres , tot tipus de verdures bullides en aigua o al vapor i també crus com enciam o tomàquets.
  •  Cereals més refrescants com el blat o l’ ordi i  també son recomanables l’ arròs i la civada, especialment si hi ha també humitat a l’ ambient .
  • Fruites molt refrescants com el meló , la síndria , la pinya , el kiwi i els cítrics , també podem combatre la sequedat de l’ estiu amb la pera i el plàtan .
  •    Limitant algunes proteïnes animals com les carns vermelles i el be, i menjant més peix i gall d’ indi o conill.
  •  Proteïnes vegetals com el tofu o el seitan, que son molt aconsellables com a refrescants .
  •   Llets de soja , civada i arròs i també la llet de cabra o vaca ( millor descremada ) ens ajudaran a refrescar i sobretot a nodrir els líquids interns.  Aquests darrers productes s' han de deixar de  prendre en cas de símptomes d’ humitat ( mucositat excessiva o retenció de líquids amb sensació de cames pesades, per exemple o dolors articulars matinals que milloren amb moviment)
  •  Menjant més aliments crus i bullits o al vapor i ingerint menys greixos, fregits o cuinats a la brasa.
  • Aturant els picants i les espècies fortes i els alcohols destil·lats, també  l’ excés de cafè i té negre, son més recomanables el té verd i blanc.
 Que tingueu un molt bon estiu!